loading...

گیم ورلد

بازدید : 13
شنبه 30 مهر 1401 زمان : 14:08

قطعاً اگر از طرفداران بازی‌های اکشن و ماجراجویی سوم شخص باشید، با بازی A Plague Tale Innocence آشنا هستید. این بازی با داستان بسیار تأثیرگذار، گیم پلی مهیج و تلفیقی در کنار گرافیک زیبا در دوران خودش توانست به سرعت سر زبان‌ها بیفتد. ماجراجویی در فرانسه قدیم و درگیر شدن با طاعون موش‌ها و ظلم در کنار یک دختر شجاع که مراقب برادر کوچکش بود برای بسیاری لذت‌بخش رقم خورد. استودیو Asobo در ادامه داستان‌های شماره اول بازی A Plague Tale Requiem را معرفی کرده با گرافیکی مدرن و امروزی و رعایت اصول کلاسیک بازی اول، بتواند بار دیگر شما را در دل ماجراجویی‌های Amicia و برادرش قرار دهد و داستانشان را به سرانجام برساند.

خرید بازی A Plague Tale 2 برای PS5

Requiem امیدهای ما را در مد ستارگان برآورده کرده است و دنباله‌ای را ارائه می‌کند که به نظر می‌رسد الماس صیقلی اولین بازی پتانسیل آن را داشت. ممکن است چرخ را دوباره اختراع نکنیم، اما هر دنباله‌ای مجبور نیست.

سطح وفاداری بصری و طراحی دقیق مبارزات مخفی کاری گسترده و قابل پخش آن یک بازی خاص دیگر را ایجاد می کند. داستان آمیشیا و هوگو خاطره‌انگیز است، با دقت روایت شده است، و ما خوشحالیم که Asobo این شانس را داشت که با منابع بیشتری به آن بازگردد - Requiem خیلی خوب است.

پس از یک آزمایش پزشکی خطرناک، خانواده تصمیم می‌گیرند به سمت جنوب به جزیره‌ای بروند که رویاهای هوگو را درنوردیده است.

داستان هنرمندانه روایت می شود، با بحث های باورپذیر و لحظات تنش بین شخصیت های قدیمی و جدید. ما به‌ویژه تحت‌تأثیر این موضوع قرار گرفته‌ایم که چگونه Requiem بر روی نگرش و رفاه ذهنی خود آمیشیا تمرکز می‌کند.

زن جوانی که به خاطر شرایطش مجبور به خشونت وحشتناکی شده است، حملات پانیک و زخم های طولانی مدت او را به شیوه هایی متفکرانه و صمیمانه آزار می دهد.

همانطور که گفته شد، داستان نیز، مانند فیلم معصومیت، در قلب خود خمیده است، با انبوهی از موش‌های صحرایی خارق‌العاده (که اکنون تعداد آنها به صدها هزار نفر می‌رسد) صحنه‌هایی را می‌سازند که درست از روی جلد یک رمان فانتزی تاریک است.

Requiem مانند بازی اول به صورت موجی می آید، با لحظاتی از آرامش که به آرامی با دشمنان و موانع روبرو می شوید و به شما اجازه می دهد راه خود را در یک منطقه یا پازل بزرگ بیابید.

سپس، با علامت گذاری بیشتر، اکشن در سکانس های تعقیب و گریز یا مبارزات در مقیاس بزرگ منفجر می شود، و همه چیز به طور هوشمندانه ای برای پیروی از ریتم های مورد نظر استودیوی توسعه دهنده Asobo تنظیم می شود.

بدوید و پنهان شوید

اگر به دنبال یک حرف کوچک هستید، Requiem بسیار شبیه به Innocence بازی می‌کند - شاید کمی روان‌تر، اما این یک چیز نزدیک است. اکنون به سادگی لایه های بیشتری به گیم پلی اصلی آن اضافه شده است.

در بخش‌های فعال‌تر بازی، در مناطقی پر از محافظ‌ها و جیب‌های موش‌های طاعون که شما را عذاب می‌دهند، حرکت می‌کنید و سعی می‌کنید به هر طریقی که می‌توانید از آن عبور کنید.

هنگامی که بهترین کار را انجام می دهد، همانطور که اغلب انجام می دهد، این باعث می شود کمی برنامه ریزی و استراتژی را با وحشت خارج از کاف ترکیب کنید. بازی دارای مناطق بسیار بزرگی برای عبور است، بسیار بیشتر از Innoncence، و در حالی که ما با موفقیت راه خود را از میان بسیاری از آنها انتخاب کردیم بدون اینکه کشف شویم، دیگران ما را به سرعت به سمت دری پیچ شده رها کردند تا از تعقیب کنندگانی که نگران آن بودیم فرار کنیم.

در طول راه، از طیف وسیعی از ابزارها استفاده خواهید کرد - برای یکی، قلابی که به شدت در Innocence به چشم می خورد، با یک نوع موشک جدید مبتنی بر رزین که آتش را شعله ور می کند، بازگشته است. این به شما این امکان را می دهد تا دشمنان مشعل دار را از جمله کاربردهای دیگر بیهوش کنید.

کمی به داستان، آمیسیا یک کمان پولادی دستی را نیز در اختیار می‌گیرد، برای برداشتن بردهای کشنده، اگرچه بارگیری آن کند است و مهمات بسیار کمیاب است. شما قادر به دفع دشمنان از نزدیک (کمی) هستید، اما اساساً، اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرید، احتمالاً سریع خواهید مرد. آمیشیا یک زن جوان لاغر است و این سربازان زره پوش اغلب دو برابر اندازه او هستند.

ما واقعاً دوست داریم که Asobo چگونه مهارت‌های جدیدی را به زرادخانه‌اش اضافه می‌کند، و این را به نحوه برخورد شما وابسته می‌کند - اگر می‌خواهید مهارتی کسب کنید که دزدکی شما را آرام‌تر کند، بهتر است در واقع دزدکی به اطراف بروید و از جنگ اجتناب کنید. وارد شدن به دعوا در عوض باعث پیشرفت زنجیره مهارت دیگری می شود. این یک راه منظم برای تشویق بازیکنان به امتحان سبک های مختلف بازی است.

همچنین به طور فزاینده ای از توانایی هوگو برای هدایت انبوهی از موش ها استفاده خواهید کرد، این بار به گونه ای که کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. تنش تسلط بر این دسته ها برای هدایت آنها به سمت دشمنان شما، در حالی که سعی می کنید اطمینان حاصل کنید که خود را در معرض بلعیده شدن قرار ندهید، باعث سرگرمی عالی می شود.

ما Requiem را روی PS5 بازی کردیم، و باید به استفاده از لمسی عالی DualSense اشاره کرد، با گام‌ها و ضربان‌های قلب که باعث می‌شود وقتی شما در یک لحظه داغ هستید، لایه‌ای از محرک را ایجاد کنید. البته، در ایکس‌باکس، بازی روی Game Pass است، بنابراین برای کسانی که کنسول مایکروسافت دارند، یک امتیاز قابل توجه است.

در سرتاسر Requiem، چیزی که بسیار چشمگیر است این است که استودیو Asobo چگونه داستان سرایی خود را با گیم پلی ترکیب می کند - از دیالوگ هایی که آمیشیا و هوگو با یکدیگر زمزمه می کنند در حالی که از نگهبانان پنهان می شوند تا تهدید همیشه حاضر موش ها، مانند یک ترکیب موثر به نظر می رسد.

در بسیاری از بازی‌های آمیسیا، زخمی در ناحیه سر و استرس فوق‌الذکر ناشی از لحظات سرگیجه و ناراحتی او تنها لایه‌ای دیگر از دستکاری‌های زیرکانه یک تیم توسعه‌دهنده در عنصر خود است که احساسات شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، بخش بزرگ دیگری از داستان سرایی بازی به برخی از تصاویر بسیار چشمگیر مربوط می شود. Innocence چند محیط واقعا عالی در نقاط داشت، اما Requiem در سطح دیگری است.

از همان ابتدای بازی، صحنه های بیرونی و داخلی به طور یکسان با نور و جزئیات خود ما را شگفت زده کرده اند. صخره‌ها ظاهر فتوگرامتری دارند، صخره‌ها و شکاف‌های آن‌ها بسیار واقع‌گرایانه بودند، در حالی که سایبان‌های جنگلی نور را درخشان می‌تابیدند و آب و هوا می‌تواند کاملاً صحنه را تغییر دهد.

همچنین به طور مداوم از رنگ استفاده هوشمندانه وجود دارد - به عنوان مثال، پارچه های قرمز بزرگی که یک کمپ را تزئین می کند، آن را از یک منظره عمومی به یک منطقه به یاد ماندنی تبدیل می کند. در همین حال، مشعل‌هایی که به‌طور استراتژیک قرار گرفته‌اند، صحنه‌ها را به‌طور وهم‌آور یا اطمینان‌بخشی بسته به آنچه که آن لحظه ایجاب می‌کند، روشن می‌کنند.

A Plague Tale: Requiem یک پر دیگر در کلاه Asobo است، دنباله‌ای که بیشتر از داستان پرتنش و از لحاظ احساسی دردناکی که ما در Innocence از آن لذت بردیم، به نمایش می‌گذارد. نگاه کردن به آن به سادگی نفس گیر است، با صداگذاری عالی برای راه اندازی. اگر از بازی اول لذت بردید، باید بازی کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 192
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه