loading...

گیم ورلد

گرن توریسمو ۷ یکی از آن بازی های مسابقه ای است که هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی را سرگرم خواهد کرد.

بازدید : 58
شنبه 1 مرداد 1401 زمان : 16:28

نقد بازی Gran Turismo 7 برای PS5

گرن توریسمو ۷ یکی از آن بازی های مسابقه ای است که هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی را سرگرم خواهد کرد.

بین بازی های مسابقه ای آرکید و شبیه سازها سبک دیگری به نام سیمکید وجود دارد که ترکیبی از شبیه سازها و آرکیدها است. سری هایی مانند DiRT، Forza Motorsport و همچنین Gran Turismo از جمله سریال هایی هستند که ساختار سیم کارت دارند تا هم کاربران علاقه مند به بازی های رانندگی خودرو آرکید و هم کاربران علاقه مند به بازی های رانندگی خودرو شبیه ساز را جذب کنند. در این میان، سری گران توریسمو با انتشار نسخه ورزشی در سال ۲۰۱۷، نمی توانست آنطور که باید توجه مخاطبان را به خود جلب کند و پس از معرفی گران توریسمو ۷، نگرانی هایی در مورد اینکه آیا پلی فونی دیجیتال، سازنده سری گران توریسمو، می تواند به روزهای اوج خود بازگردد یا نه، وجود داشت؟

با شروع بازی Gran Turismo 7 برای PS5 و ورود به نقشه جهانی بازی، وارد حالت کافه خواهید شد. این کافه در حالت کمپین گران توریسمو ۷ ظاهر شد و شامل ۳۹ مرحله مختلف است. هر مرحله سعی می کند شما را به یکی از برندهای خودرو معرفی کند. برندهایی مانند لامبورگینی، پورشه، آلفا رومئو و استون مارتین که هر کدام شامل خودروهای مختلف در این نسخه هستند. حالا در طول هر مرحله باید سه مسابقه را با حداقل رتبه سوم به پایان برسونید تا یکی از سه اتومبیل را باز کنید و در نهایت مرحله را در کافه کامل کنید.

نکته اینجاست که مراحل بخش کافه تنها شامل مسابقه نمی شود بلکه مخاطب را با سابقه خودروهای برند مورد نظر معرفی می کند. در این میان برخی از مراحل مربوط به انجام مسابقات قهرمانی است تا شما می توانید مسابقات جدی تری را تجربه کنید. حالت کافه به دلیل محتوایی که فراهم می کند، تقریباً ۲۰ ساعت مخاطب را سرگرم خواهد کرد. با این حال، کاش تیم توسعه دهنده از مراحل بیشتری استفاده می کرد تا کاربران با برندهای بیشتری تماس گیرند و اطلاعاتی در مورد آن ها دریافت کنند.

محتوای گران توریسمو ۷ تنها با موارد ذکر شده به پایان نمی رسد. به غیر از کافه، دو بخش به نام های گواهینامه رانندگی و مأموریت نیز در نظر گرفته شده است. مجوز رانندگی همان اخذ گواهی است، و هر گواهی شامل چالش های مختلف است. قطعا برگزاری مسابقات در این بخش به کاربران جدید کمک خواهد کرد تا با دنیای گران توریسمو بشناسند. از سوی دیگر، برای پیشبرد در کافه، شما نیاز به بالا بردن سطح صدور گواهینامه خود را به سطوح بالا. بخش صحنه همچنین شامل مسابقاتی است که به تدریج سخت تر می شوند و شما باید سطح خود را بالا ببرید تا تمام رده ها باز شود.

ظاهرا کاربران جدید پس از تجربه 10-15 مسابقه ممکن است با خود فکر کنند که کسب درآمد در بازی بسیار دشوار است و نمی توانند اتومبیل هایی را که می خواهند بخرند. این با وجود این واقعیت است که سری گران توریسمو همواره به خاطر انجام نژادهای متعدد به منظور کسب درآمد شناخته شده است و چاپ هفتم نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، انجام محتوای داستان بازی به شما پول خوبی می دهد و شما می توانید اتومبیل های مورد نظر خود را خریداری کنید. در واقع هر چه در چالش ها به خوبی رتبه بندی کنید، پول بهتری کسب می کنید و این فرایند باعث شده است که بازی یک سیستم پاداش عادلانه داشته باشد.

به این ترتیب کاربران جدید پاداشی شایسته تلاش و مهارت خود دریافت خواهند کرد و کاربران حرفه ای پاداشی شایسته مهارت و تلاش خود دریافت خواهند کرد. محتوای یک بازی مسابقه ای زمانی جذابیت خود را نشان می دهد که بازی مورد نظر می تواند تجربه رانندگی خوبی را با توجه به سبکی که ارائه می دهد ارائه دهد. گران توریسمو ۷ یک بازی سیم کارت است و این به این معنی است که هم عناصر شبیه سازی و هم عناصر آرکید را می بینیم. از نظر عناصر آرکید، بازی تجربه خوبی را ارائه می دهد. دست زدن به خودروها آنقدر شبیه سازی نشده و مطابق با شرایط جوی و واقعی است، نه چندان دور از واقعیت که کاربران بازی های شبیه سازی نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

هر خودرو دست زدن و ساختار فنی خاص خود را دارد و آنچه بازی را از نظر شبیه سازی ساخته است، قادر به ارائه تجربه بسیار خوبی است، شرایط آب و هوایی مختلف و سیستم تنظیم بازی است. شرایط آب و هوایی آفتابی، ابری و بارانی هر کدام تأثیر متفاوتی بر گیم پلی دارند. وقتی آفتابی است، در ایده آل ترین شرایط مسابقه می کنید و شاید تنها چیزی که روی دست زدن به ماشین شما تاثیر می گذارد باد و جهت آن باشد. این در حالی است که آب و هوای ابری و به ویژه بارانی بیشترین تاثیر را دارد. در شرایط آب و هوایی بارانی بسته به شدت باران، دست زدن و کنترل شما بر خودرو متفاوت خواهد بود و این دقیقا همان جایی است که سیستم تنظیم بازی نقش کلیدی دارد.

ایا خرید بازی Gran Turismo 7 برای PS5 به صورت فیزیکی ارزش دارد یا خیر ؟ نظر بدید لطفا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 191
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه